کد مطلب:314432 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:193

پزشک ایشان مسیحی بود
مؤلف محترم كتاب ارزشمند چهره ی درخشان حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام ضمن عرض سلام، معروض می دارد از قول جناب حجة الاسلام مرحوم آقای شیخ عزیز الله معافی خراسانی مؤلف كتاب باب الولایة كه دو جلد آن منتشر گردیده، برای این جانب نقل كرد:

در عنفوان جوانی در كشور هندوستان دچار مریضی سختی گردیده و زردی گرفته بودند. و در بیمارستان همان كشور بستری شده و حال ایشان خیلی وخیم شده به حدی كه بیهوش روی تخت بیمارستان به سر می برده و كبد ایشان در اثر زردی ورم نموده و در حالت به اصطلاح پزشكی «كما» به سر می بردند. پزشك ایشان فردی مسیحی بوده ایشان گفتند: می شنیدم در آن حالت «كما» كه بودم دكتر و پرستار می گفتند كه لحظات آخر عمر خود را می گذراند.

در این حال نقطه ی نورانی بر دیوار اطاق بیمارستان مشاهده نمودم كه كم كم بزرگ



[ صفحه 378]



شد به حدی كه دیدم آقای بزرگواری وارد اتاق گردید. از چهره و شمایل و رشادت او متوجه شدم وجود نازنین باب الحوائج حضرت قمر بنی هاشم ابوالفضل العباس علیه السلام است.

آقا عنایتی به بنده فرمود و مرا شفا مرحمت كرد. به هوش آمدم، دیدم كه درد و مریضی از بدنم بیرون رفته و ورم شكم رو به بهبودی نهاد و از بین رفت، به بركت عنایات حضرت عباس علیه السلام خوب شدم. پرستارها حال و وضع بنده را كه مشاهده نمودند پزشك مسیحی را خبر نمودند و ایشان آمد و بعد از معاینه گفته ی مرا تصدیق نمود و مرا ترخیص نمود.